Sari la conținut
Anamaria Toader - Emoții și Culori
  • Povestea mea
  • Studii de caz
  • Servicii
    • Strategie de brand
    • Identitate vizuală
    • Ilustraţii personalizate
    • Paleta de culori a brandului
    • Stop joc
  • eBook
  • Newsletter
Hai să ne cunoaștem
Newsletter - Ediția #6

Culoarea care n-a cerut niciodată aplauze, dar le merită pe toate.

2 min timp de citire

Culoarea care n-a cerut niciodată aplauze, dar le merită pe toate.

Dacă culorile ar merge la terapie, maroul ar zice: Nu mă deranjează că nu sunt vedetă. Eu doar țin lumea pe picioare.

Și n-ar exagera.

La început a fost pământul. Literalmente. Maroul e culoarea de bază, pe care s-a construit totul și spiritual, și estetic.

Ne-a hrănit (la propriu), ne-a îmbrăcat (în blănuri, nu în fast fashion) și ne-a acoperit casele înainte să ne fi născut ideea de decor minimalist.

🧱 Până la anii ’60, maroul era genul acela de prieten loial care nu iese în evidență, dar îți cară bagajele. Apoi au venit psihedelia și disco-ball-urile, iar maroul a fost lăsat la garderobă. Temporar.

🌿 Anii ’70–’80: Boom. Omenirea descoperă din nou natura și își amintește că leopardul nu e doar animal, ci și print. Pielea devine din nou statement, și nu doar în cabanele din Alpi. Maroul intră în categoria de gust rafinat.

💎 Anii ’90: Michael Kors zice cine-a zis că nu poți purta maro după ora 5 n-a văzut paietele mele. Prada, Levian, Ellie Tahari – toți se joacă elegant cu nuanțele de cacao, scorțișoară și… card de credit aurit. Starbucks intră în scenă cu estetica latte brown și brusc cafeaua devine un accesoriu.

🦒 Anii 2000: Vine valul safari. Toată lumea vrea să fie naturală, dar cu geantă de 900€. Max Mara dă maroului o diplomă în eleganță și-l angajează full-time în toate colecțiile. Camelul? Nu animalul, ci nuanța devine culoarea șic fără efort.

✨ 2024/2025: Pantone bate gongul. Mocha Mousse e culoarea sezonului. Maroul se întoarce în forță, fără să fi plecat cu adevărat. E în ambalaje sustenabile, în rujuri glossy, în podele din revistele scandinave și în designul de ambianță zen, dar nu plictisitor.

← Citește edițiile anterioare

Anamaria Toader

Sunt Anamaria Toader, designer grafic cu studii în psihologie și strateg de brand.
Ghidez antreprenori din toată lumea în construirea unor branduri care arată bine, se simt bine și transmit un mesaj clar.
Abordarea mea îmbină psihologia, teoria culorilor și strategia, pentru ca tu să vezi imaginea de ansamblu cu claritate și curaj.

Hai să ne cunoaștem
Emoții și Culori, direct în inbox-ul tău!
NEWSLETTER

Emoții și Culori,
direct în inbox-ul tău!

Îți trimit un newsletter cu insight-uri din design, branding și simbolistică cromatică. Promit zero spam: îți voi scrie doar când am ceva relevant de zis.
Abonează-te și bucură-te de inspirație și perspective ancorate în strategie și psihologie!

Când dai click pe „Mă înscriu", confirmi că ești de acord cu Termeni și condiții.
Anamaria Toader - Emoții și Culori
Hai să lucrăm împreună

Rapid

  • Povestea mea
  • Studii de caz
  • eBook
  • Blog

Servicii

  • Strategie de brand
  • Identitate vizuală
  • Ilustrații personalizate
  • Stop-Joc

Legal

  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Termeni de livrare și returnare
  • ANPC

© 2025 Anamaria Toader - Emoții și Culori. Toate drepturile rezervate.

↑