Culoarea care n-a cerut niciodată aplauze, dar le merită pe toate.

Dacă culorile ar merge la terapie, maroul ar zice: Nu mă deranjează că nu sunt vedetă. Eu doar țin lumea pe picioare.

Și n-ar exagera.

La început a fost pământul. Literalmente. Maroul e culoarea de bază, pe care s-a construit totul și spiritual, și estetic.

Ne-a hrănit (la propriu), ne-a îmbrăcat (în blănuri, nu în fast fashion) și ne-a acoperit casele înainte să ne fi născut ideea de decor minimalist.

🧱 Până la anii ’60, maroul era genul acela de prieten loial care nu iese în evidență, dar îți cară bagajele. Apoi au venit psihedelia și disco-ball-urile, iar maroul a fost lăsat la garderobă. Temporar.

🌿 Anii ’70–’80: Boom. Omenirea descoperă din nou natura și își amintește că leopardul nu e doar animal, ci și print. Pielea devine din nou statement, și nu doar în cabanele din Alpi. Maroul intră în categoria de gust rafinat.

💎 Anii ’90: Michael Kors zice cine-a zis că nu poți purta maro după ora 5 n-a văzut paietele mele. Prada, Levian, Ellie Tahari – toți se joacă elegant cu nuanțele de cacao, scorțișoară și… card de credit aurit. Starbucks intră în scenă cu estetica latte brown și brusc cafeaua devine un accesoriu.

🦒 Anii 2000: Vine valul safari. Toată lumea vrea să fie naturală, dar cu geantă de 900€. Max Mara dă maroului o diplomă în eleganță și-l angajează full-time în toate colecțiile. Camelul? Nu animalul, ci nuanța devine culoarea șic fără efort.

✨ 2024/2025: Pantone bate gongul. Mocha Mousse e culoarea sezonului. Maroul se întoarce în forță, fără să fi plecat cu adevărat. E în ambalaje sustenabile, în rujuri glossy, în podele din revistele scandinave și în designul de ambianță zen, dar nu plictisitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *